Vybrat Starý most jako místo, na kterém bude Filip Koenig v seriálu Einstein svým žákům vysvětlovat principy fyziky, netrvalo moc dlouho. Lokalita byla totiž režisérovou jasnou volbou. Nadchl se pro ni i samotný Juraj Loj. "Když jsme se v přípravné fázi bavili o této scéně, Juro hned řekl, že se na to velmi těší a že chce skočit on sám! Měli jsme to natáčet na nějakém menším mostě v blízkosti Bratislavy, kde by to mohlo být bezpečné. Já jsem však vnímal, že je to první scéna v díle a chtěl jsem ho otevřít něčím velkolepým.Navrhl jsem tedy Starý Most přímo v centru. Hodilo se mi to na Filipa, tím jak je excentrický a osobitý, že by takový pokus se studenty dělal na takovém známém a exponovaném místě. Produkce se chytila za hlavu, ale protože mají rádi výzvy, udělali vše možné i nemožné, aby se to podařilo," prozradil s úsměvem režisér Martin Kazimír.
Dříve než se však začalo natáčet, bylo nutné vyřídit všechna potřebná povolení. Nefunguje to totiž tak, že někam přijedete, rozložíte se a děláte. V případě Starého mostu také bylo třeba vyřešit fakt, že přes něj pravidelně projíždějí tramvaje a chodci. Každá lokace vždy vyžaduje několik obhlídek a následně je třeba požádat o povolení k lokaci natáčet. Na uzavření mostu a výluku tramvají jsme neměli tolik času, tak jsme našli způsob, jak to udělat i bez uzavření. Tramvaje bez omezení projížděly. Měli jsme možnost je ochotným dopravním dispečinkem zpomalit, ale využili jsme možnost natáčet v intervalech v době, kdy tramvaje přes most zrovna nejezdily.Samotné povolení vyžadovalo mnoho byrokracie, protože jsme chtěli mít vše řádně vybavené a povolené. Musím však říci, že dámy z Bratislavského Magistrátu byly ochotné a trpělivé při vysvětlování postupu, jaký uplatnit při žádostech. Povolení na vodě bylo o něco jednodušší a souhlasné stanovisko jsme od Odboru plavební bezpečnosti, vodních cest a přístavů dostali snazší, protože naše natáčení probíhalo mimo plavební dráhu. No a pak už jen štáb někde zaparkovat a celý jej logisticky přesouvat, aby byl sice co nejblíže k placi, ale stále mimo záběr ,“ vysvětlil lokační manažer Michal Horváth.
Na place ho tak zaskočil kaskadér, který má se seskoky bohaté zkušenosti. „ Kvůli bezpečnosti jsme měli po ruce záchranný člun se záchranáři. Lodí a skenerem jsme prozkoumali a zkontrolovali dno řeky v okolí seskoku, jestli tam nejsou překážky. Člun jsme měli zaparkován u nejbližšího pontonu, aby byl stále v pohotovosti. Poté, co režisér řekl „ stop“, člun dostal signál a vyrazil si pro kaskadéra/herce plovoucího v Dunaji ,“ doplnil Horváth. Že skákat z mostu do Dunaje opravdu není bezpečné, potvrzuje i fakt, že samotný kaskadér si dal podmínku, že musí mít pod kostýmem vestu. "Měli jsme k tomu několik porad a obhlídek, kde mně šlo především o to, aby bylo vše natočeno v maximální bezpečnosti. Na místě jsme měli zdravotníky, záchranářské čluny a potápěče. Člun byl připraven – schovaný za pilířem mostu tak, aby mohl ihned vyrazit za kaskadérem ho z vody vylovit,“ dodal režisér.
Snadné však nebylo ani natáčení Einsteinova plavání v Dunaji. Na toto se už ujal sám Juraj - vysedl z člunu pod mostem, ale proud ho ihned začal rychle unášet. V té studené vodě a vírech naštěstí ihned skočil do postavy, a když odehrál svou akci s texty, zakřičel jsem STOP a člun vyrazil po něj "Vypadalo to velmi nebezpečně, ale jsem rád, že všechno dopadlo dobře, zejména díky profesionalitě a bezpečnosti kaskadérů a ostatních záchranných složek ," uzavřel s úsměvem Kazimír.