Používate zastaralú verziu prehliadača, z tohto dôvodu nie je možné prehrať video.
Prosím, aktualizujte si prehliadač na najnovšiu verziu.
Začneme jednoduchou, ale na první pohled absurdní otázkou. Co mají společného komiksové postavičky jako Superman či Spiderman s osobnostmi jako Mark Zuckerberg, Karl Lagerfeld či Albert Einstein? Zřejmě byste řekli, že kromě popularity mezi lidmi nic. Přesto je spojuje jedna dost podstatná věc. Všichni jmenovaní si totiž vždy oblékají totéž. Tak jako Superman nemění svou "stejnokroj", neměnil ji ani slavný fyzik či zakladatel Facebooku. Určitě se teď ptáte, co z toho vyplývá a proč by vás to mělo zajímat. Je to jednoduché. Když se zamyslíme nad několika slavnými a úspěšnými lidmi, spojuje je důležitá věc - vždy si oblékají přibližně totéž.
Jejich důvod je přitom prostý. Svorně tvrdí, že ve svých životech dělají v průběhu dne až příliš mnoho důležitých rozhodnutí, a proto se snaží eliminovat alespoň ty, které mohou. Vždyť konec konců, i ranní postávání před šatnou a vymýšlení outfitu je jistým způsobem rozhodnutí. A tito úspěšní lidé mají skutečně pravdu. Vědci totiž zjistili, že lidský mozek je schopen v průběhu dne udělat jen iks ypsilon dobrých rozhodnutí. Pokud si svůj limit na den vyčerpáte, váš rozhodovací proces bude trvat déle a bude méně kvalitní. Potvrzují to už zmiňovaní úspěšní lidé. "Když odpadne jedno zbytečné ranní rozhodnutí, zůstává prostor pro lepší rozhodnutí o věcech, na kterých skutečně záleží," řekl Mark Zuckerberg, který dokola nosí jednoduché trička a džíny.
Pokud se zamyslíte nad tím, v jakém oblečení se cítíte nejlépe a vytyčíte si tak svoji "uniformu", budete se cítit mnohem lépe. Zejména, my ženy, v takovém případě nemusíme přemýšlet nad tím, zda jsme vhodně oblečené na takovou nebo takovou příležitost. Myslí si to i kreativní manažerka z New Yorku. "Je to příliš formální? Je to příliš ulítlé? Je ta sukně příliš krátká? Téměř vždy jsem si ráno vybrala něco, co jsem litovala, jakmile jsem přišla na nástupiště metra," konstatovala Matilda Kahl, která si neobléká nic jiného než bílou košili, černé kalhoty a černé sako.
Stejné nebo podobné oblečení během celého pracovního týdne je navíc formou, jak si vybudujete svou vlastní "značku". Tak jako znáte různé módní řetězce, mobilní operátory či banky podle loga, barevnosti či typu písma, tak si mohou kolegové nebo vaši obchodní partneři zapamatovat vás podle vaší "uniformy". Šéfka módního magazínu Vogue Anna Wintour, například, nezměnila svůj účes snad i dvacet let a její kolegyně Grace Coddington nosí zas stále jen černou barvu. Na celočerné outfity přísahal i zpěvák Johnny Cash a v současnosti je to módní návrhář Michael Kors či francouzský architekt Jean Nouvelle. Protikladnou barvu, bílou, si zase za svou stejnokroj zvolil novinář Tom Wolfe, který si už desetiletí neobléká nic jiného než bílý oblek. Zajímavý je i módní návrhář Karl Lagerfeld, jehož v davu poznáte podle bílého culíku, černých brýlí a černých kožených rukavic.
Kdo ještě patří/l mezi lidi s ikonickým stylem: zakladatel společnosti Apple Steve Jobs, bývalá redaktorka Vogue Carrie Donovan, fyzik Albert Einstein, Simon Cowell, kytarista kapely Gun'n Roses Slash.